ქართველი "ინწელექწუალები". სერიიდან "გამგები გაიგებს"

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Email this to someone

თუ ჩვენი შეგეშინდათ ან გაღიზიანდით ბოღმიანები და შურიანები დაგვიძახეთ. მოგეშვებათ.

ჩვენ,  იმიტომ რომ პირველი არ ვარ და არც უკანასკნელი ვინც ასეთ წერილს თუ პოსტს რომ გიძღვნით.

ჩვენ, იმიტომ რომ მოგვბეზრდა.

თქვენინტელექტსდა საზოგადოების ინტერესებისთვის მებრძოლ ფარს ამოფარებულები უბრალო კონფორმისტები ხართ.

კონფორმიზმში არაფერი ცუდი არაა თუ ამ შემთხვევაში გულახდილები ხართ. მაგრამ  როდესაც თქვენ საკუთარ თავს საზოგადოების თუ ერისთვის მებრძოლ პიროვნებას ეძახით, რომელსაც საზღვარგარეთ წასვლა და იქ წარმატების მიღწევა არ სურს იმიტომ რომ სამშობლოს სჭირდება ნება გვიბოძეთ და თქვენ უბრალოფარისევლებიგიწოდოთ.

საზღვარგარეთ თქვენნაირები საშუალო სტატისტიკური მოქალაქეები არიან რომლებიც კარგი კინოს ყურებით და კარგი წიგნების კითხვით ტკბებიან. თქვენ კი საქართველოში პრივილიგირებულები ბრძანდებით, აქმეფობთდა იმის მაგივრად რომ საზოგადოებისთვის რამე სასარგებლო გააკეთოთ შექმნილ პრივილეგიას საკუთარი ინტერესებისთვის იყენებთ.

პირადი ინტერესების ზოგიერთ მაგალითს არ დავასახელებ, მეშინია რამეფობი დამიძახონ, არადა ასეთი ნამდვილად არ ვარ. დარამეფობიანამდვილად პრობლემას წარმოადგენს საქართველოში.

უბრალოდ როდესაც ქვეყანაში სიღარიბის ზღვარზე ასიათასობით ადამიანი ცხოვრობს და ათასობით ადამიანი პირდაპირი მნიშვნელობით შიმშილობსრამეფოობისპირველ პლანზე გადმოწევა და ქვეყნის მთავარ პრობლემად შერაცხვა ცოტა უადგილოდ მეჩვენება.

გულისამრევია თქვენი კასტური მენტალიტეტი. გულისამრევია თქვენს მიერ ირგვლივ ლოიალური თითოოროლა მსოფლიო მაშტაბის ინტელექტუალის სახელის მცოდნე ახალგაზრდაინწელექწუალებისშემოკრება და მათი გამოზრდა.

კარგი ბიჭი ხარ, კარგი გოგო ხარ”, ეტყვით და თქვენიგონებრივი სტომაქიკმაყოფილებით და თვითსიყვარულით აღივსება.

ერთმა ნაცნობმა ერთხელ დაახლოებით შემდეგი შინაარსის რამე მითხრა, “საქმე ისაა რომ ძალიან უვიცი თაობა მოდის და ყველაზე ცუდი ისაა რომ პრივილიგირებულ მდგომარეობაში ხვდებიან და საკუთარი თავით ძალიან კმაყოფილები არიან.”

პიარის კურსს რომ გავდიოდი (ისე ამის მისახვედრად მაინცდამაინც პიარის კურსის გავლა არაა საჭირო), ერთერთ ლექციაზე ის აგვიხსნეს თუ როგორ ხდებაავტორიტეტებით მანიპულირება.” მაგალითად მავანს შეუძლია თქვას, “ჯორჯ ვაშინგტონმა თქვა…” და შემდეგ უკვე ეს სამწერტილი ნებისმიერი შინაარსით შეავსოს, თუნდაც იყოს ასეთ ტიპის წინადადებაჯორჯ ვაშინგტონმა თქვა რომ ბერლინის კედლის დაშლა ჩრდილოეთ კორეაში კომუნიზმის დასამყარებლად აუცილებლობას წარმოადგენდა .”

ხსენებული წინადადებით რა თქმა უნდა თემის უტრირებას ვახდენ მაგრამ ჩვენს საყვარელინწელექწუალახალგაზრდებს დებატებისას თუ დააკვირდებით ხშირად თამაშის ანალოგიურ წესებს აღმოაჩენთ. ზოგჯერ ისეთ ავტორიტეტებს მოიშველიებენ არგუმენტაციისას რომ უვიცობის გამო და წაუკითხავობის გამო საკუთარი თავის გრცხვენიათ.

ასეთი ტიპის ფრაზები მიმართულია ხალხზე, მკითხველზე რომელიც მთქმელის სახით ავტორიტეტს ხედავს და დაბეჭდილ სიტყვის სისწორეში ეჭვი არ შეაქვს.

მაგრამ, საკმარისია ოდნავ მცოდნემ ფრაზის ავტორს წყარო და არგუმენტის ფაქტებით გამაგრება სთხოვოს რომ ის უგზო უკვლოდ ქრება (თუ განსაკუთრებით ნამუსიანი გამოდგა შეიძლება დროებით პირწიგნაკიც კი წაშალოს).

ზოგიერთი თქვენგანი მორალისტებს გვეძახის და გვეუბნება რომ მორალი არ არსებობს, მაგრამ თქვენ ყოველდღიური კლანური და კასტური ქმედებებით ახალ მორალს ქმნით. ქმნით იმდენად რამდენადაც პირველი მორალური კოდი საზოგადოებაში კლანური სისტემის (გაბატონებული კლასის)გამოჩენისთანავე შეიქმნა.

ჩვენ თქვენი ან თქვენნაირების მორალი არ მოგვწონს, არ მოგვწონს იმდენად რამდენადაც გვეუბნებითრა დროს მარქსიაო,”არა იმიტომ რომ მარქსი მოგვწონს ან არ მოგვწონს, არამედ იმიტომ რომ მარქსამდე იყო შექსპირი, მური, მილტონი,ბეკონი, ვოლტერი, ალიგიერი, ჰომეროსინუთურა დროს …(აქ ჩასვით ნებისმიერი ჩამოთვლილთაგან)” ფრაზა მართლა ღირებულად მიგაჩნიათ? ეს იმ შემთხვევას მაგონებს ერთერთ სკოლელმა რომ გაიგო ჩემზე ბიტლზს უსმენსო, “რა დროს ბიტლზიაო?”

დაგვიძახეთ შურიანები და ბოღმიანები. მოგეშვებათ.

 

 

ლობჟანიძის ბლოგი

 კადრი ფილმიდან "კონფორმისტი." რეჟისორი: ბერნარდო ბერტოლუჩი. 1970 წ.

 

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Email this to someone

კომენტარები

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*